Jednou z nejčastějších příčin nehod na silnici je špatný technický stav vozidla, včetně nesprávného stavu pneumatik - poskytněte policejní zprávy. Tyto výsledky ukazují, kolik nárazových pneumatik má na bezpečnost silničního provozu. Aby mohli vykonávat své základní funkce, je třeba dbát nejen na jejich řádné sestavení, ale také na jejich včasnou výměnu a řádné skladování.
Součet menších událostí může způsobit jednu událost nebo nebezpečnou situaci - to platí i pro pneumatiky pro automobily. Správný způsob skladování, správná instalace zvyšují bezpečnost řidiče na silnici a prodlužují životnost pneumatik. Takže, co si vzpomínáš? Podívejte se, co potřebujete vědět o výměně a skladování pneumatik.
Skladování pneumatik - ochucení pneumatik doma a ochucení pneumatik v autoservisu
Správné skladování pneumatik automobilů by mělo probíhat za řízených podmínek. V ideálním případě by mělo být umístění pneumatiky:
Způsob, jakým jsou pneumatiky uloženy, má velký vliv na následné výkonnostní charakteristiky pneumatik během provozu. Pneumatika uložená ve špatných podmínkách, např. Venku nebo rozdrcená jinými pneumatikami, se může rychle deformovat a způsobit vibrování vozu během jízdy.
Způsob, jakým jsou uloženy pneumatiky vozidel, závisí na tom, zda budou ochuceny s nebo bez ráfků. Doporučujeme vám ukládat pneumatiky.
Pneumatiky bez ráfků mohou být uspořádány vodorovně jeden na druhém, přičemž je třeba mít na paměti, že výška musí být omezena (max. 1,5 m) kvůli riziku deformace. Dalším způsobem je ukládat ve svislé poloze (na okraji) a občas je otáčet o 90 stupňů.
Pneumatiky s ráfky jsou uloženy jakýmkoli způsobem. Kolečka můžete zavěsit na háčky nebo speciální stojany, které vám umožňují uspořádat kola.
Jakmile zjistíte, jaké podmínky by měly v sezóně pneumatik převládat, můžete se rozhodnout, zda máte správný pokoj. Nezapomínejte však, že samošetření pneumatik vyžaduje pravidelnou kontrolu stavu pneumatik.
Abyste se vyhnuli vlastnímu skladování pneumatik, stojí za to zvolit službu ukládání kol do auta. Co hledat při výběru? Důležité jsou:
Správná a včasná výměna pneumatik je stejně důležitá jako koření. Nejčastěji výrobci nabízejí dva druhy pneumatik - zimní pneumatiky a letní pneumatiky, takže výměna by měla být provedena nejméně dvakrát ročně.
Ačkoli v polském právu neexistují žádné předpisy, které by v některých měsících předepsaly řízení zimních pneumatik, řada řidičů změní pneumatiky na zimu od poloviny října do listopadu. Bylo zjištěno, že montáž zimních pneumatik by měla nastávat, když teplota během dne klesne pod 7 stupňů Celsia. Pokud však cestujete častěji v noci, je možné, že budete muset provést výměnu dříve.
Zimní pneumatiky jsou přizpůsobeny velmi nízkým teplotám. Výrobci vyrábějí gumové pneumatiky obohacené přísadami, které poskytují pružnost a přilnavost při nízkých teplotách. Dezén zimních pneumatik má také porézní strukturu (lamely), která zvyšuje přilnavost vozu na zasněžené a ledové vozovce.
Řízení zimních pneumatik při pozitivní teplotě, například v rozmezí 10-15 ° C, snižuje životnost pneumatiky v malém rozsahu. Takže neexistuje žádný časový limit pro změnu letních pneumatik. Nejdůležitější je, aby to nebylo příliš brzy. I na začátku dubna se může objevit mráz nebo sníh.
Letní pneumatiky mají méně porézní konstrukci běhounu, což jim umožňuje lépe se zdržovat na silnici. Díky tomu generují nižší hladinu hluku a zvyšují komfort při jízdě. Letní pneumatiky jsou vyrobeny z bohaté gumy, která je relativně odolná vůči teplu a vysokým teplotám. Existují také široké obvodové drážky, které vypouštějí vodu a minimalizují riziko sklouznutí (aquaplaning).
Chcete se dozvědět více? Zpět na všechny Tipy pro pneumatiky