Pro vlastníky kabrioletů znamená zimní sezona přestávku v používání daného vozu na několik měsíců. Koneckonců, všechen ten déšť, sníh, silný vítr a chladno by projížďkám ve velkém stylu stejně nesvědčily. Se svými vozidly se také na nějaký čas musí rozloučit majitelé historických automobilů či táborníci. Zamknutí vozu do garáže bez patřičné přípravy na zimu je však závažná chyba, která je bohužel mezi řidiči běžná. Jak vůz řádně připravit na zimu v garáži, abyste zjara mohli bez problémů vyrazit? Podívejme se ne to!
Příprava na zimní uschování samozřejmě vypadá různě v závislosti na druhu daného vozu. Existuje však několik základních pravidel, která by měl v rámci ochránění vozu před zimou dodržovat každý řidič.
Prvním pravidlem je plná nádrž. V dlouho nepoužívaném voze s prázdnou nádrží se může kondenzovat vlhkost, která rychle povede ke korozi. Proto je tak důležité natankovat plnou nádrž. Můžete také zkusit přidat stabilizátor paliva. Tato přísada zabraňuje degradaci paliva a absorbuje vodu, kterou by mohlo obsahovat. Poskytuje nádrži lepší ochranu.
Je také vhodné doplnit všechny ostatní zásobníky kapalin potřebných pro řádný provoz auta. Po létě je nezbytné vyměnit motorový olej, aby použitá kapalina nezpůsobovala poškození motoru nebo korozi. U kabrioletů je obzvláště důležité postarat se o kapalinu v hydraulickém systému střechy.
Střecha je část vyžadující před zazimováním patřičnou přípravu. Měkkou střechu kabrioletu je třeba důkladně vyčistit a vysušit, aby během několikaměsíčního pobytu v chladné garáži nebyla vlhká. Přes zimu by střecha měla být zavřená. Je však dobré ji jednou za čas otevřít, abyste se vyhnuli potížím s ovládáním střechy v zimě. Je také vhodné na střechu kabrioletu nanést sprej proti prášení a impregnaci na látkové střechy.
Všechny vozy zůstávající po celou zimu v garáži by se po létě měly důkladně umýt a navoskovat. Tím zajistíte, že lak neztratí barvu a špína půjde čistit snadno, bez drhnutí.
Zvláštní pozornost je třeba věnovat těsněním – jak ve dveřích, tak u pátých dveří / kufru. Je nutné je patřičně ošetřit k tomu určeným přípravkem s přidaným silikonem, aby nepřimrzala ke karoserii. Nezapomeňte, že těsnění je před nanesením přípravku třeba důkladně umýt a vysušit.
Dalším prvkem ke kontrole jsou pneumatiky. Ty lze vhodnou péčí ochránit před deformací. V první řadě je třeba zkontrolovat, zda je tlak pneumatik odpovídající. Dále je v rámci ochrany pneumatik před deformací vhodné s autem občas popojet, aby se změnily body působení tlaku. Nejúčinnější metodou prevence proti deformaci pneumatik je však použití speciálních stojanů.
Každých pár týdnů je vhodné se do garáže podívat, vůz nastartovat a nechat motor běžet. Tomu budete muset věnovat určitý čas. Má-li tento postup chránit všechny součásti, je třeba nechat motor dosáhnout správné provozní teploty. Startování motoru také prospívá baterii, která by se v zimě mohla začít vybíjet. Při startování vozu také myslete na vlastní bezpečnost – zajistěte řádné větrání a odvod výfukových plynů!
Uskladněný vůz je vhodné odpovídajícím způsobem přikrýt, aby se na něj neprášilo. Pokrývka by měla být lehká a prodyšná, aby nezadržovala vlhkost. Váš vůz je nyní zcela zazimován!
Chcete se dozvědět více? Zpět na všechny Tipy pro pneumatiky